fredag den 7. september 2012

I'M IN AMERICA!

Hi everybody. 

Jeg er nu i USA, og har været her siden i går kl. 12.30 (amerikansk tid). Det er wonderful her, og jeg elsker det!! 

Flyturen var virkelig lang, men jeg sov heldigvis det meste af tiden. Da vi skulle videre fra Frankfurt var vores fly forsinket, så vi fløj først 10.30. 
Flyturen fra Franfurt til Washington D.C var den længste, men det var der, jeg sov. Da vi ankom til Washington D.C skulle vi igennem immigrationen, hente vores kufferter, gå igennem tolden også lægge vores kufferter på et nyt bånd. Da vi så havde været igennem næste security, fulgtes jeg med Christoffer og Peter op til vores nye YFU Travel Staff. Den ene (Bob) fulgte mig og Yusuf ned til vores gates, fordi de var i den helt anden ende af alle de andre. (Yusuf skulle til Michigan). 
Kl. 17.10 (amerikansk tid) skulle jeg flyve videre mod Boston. Også dette fly blev lidt forsinket, så jeg var først i Boston omkring kl. 19.00. I lufthavnen kom Kevin, Sophie og Lynne og hentede mig. Vi kørte videre til Cambridge og mødte så Ellen på en restaurant, som hed Temple Bar. Det var mega hyggeligt! 

I dag vågnede jeg ret tidligt - omkring kl. 8, hvor jeg var frisk og udhvilet. Ellen og jeg havde en masse formularer vi skulle udfylde, inden vi kunne tage til skolen senere i dag. 
Omkring kl. 11 tog Ellen afsted til et møde, hvor jeg fik pakket mine ting ud, og fik taget mig et bad, og fik taget nogle billeder af huset (poster dem). En time senere kom hun hjem igen, og vi kørte rundt i Cambridge, for at jeg kunne se, hvor jeg skal stå på bussen og stå af igen, vi så Harvard Square (so nice!!!) og til sidst parkerede vi bilen ved skolen, som iøvrigt er VERY BIG, og jeg vil uden tvivl fare vildt :D. Anyways vi gik over på Starbucks og fik en Frappuccino, og da vi havde drukket dem, skulle jeg til min test. Det gik virkelig enormt godt! Jeg fik super meget ros for min sprog, og jeg fik afvide, at jeg var på næstbedste niveau ud af 10 niveauer tror jeg, det var. Bagefter skulle jeg til en matematik test, som var ret forvirrende for min jetlag hjerne, men jeg tror, det gik fint. De ringer mandag, så der updater jeg bloggen. 
Efter testen tog vi til et supermarked, og jeg elsker dem!!!!!! Så store og propfyldte med sjove ting :D Jeg fik mine yndlingsting forresten! Ben&Jerrys, Cinnamon Toast Crunch og hytteost med ananas i! 
Her til aften har vi haft gæster af Ellens søster og niece til aftensmad, og det var super hyggeligt. Jeg skulle have været til skolens første Football game (det er black friday i dag), men vejret har været virkelig dårligt med regn og torden her til aften, så Sophie og jeg droppede det. 

Undskylder for det lange indlæg, men håber, det er okay :) 
Time to say goodbye in Kastrup airport
Venter ved gaten med Yusuf
Massachusetts (i flyet til Boston)
Min værelse - min seng og closet til mit bøjletøj 
Mit værelse - komoder og kæmpe apple skærm, hvis jeg får lyst til at have min computer sat dertil
Ellens soveværelse, og Shanti the very lazy dog ligger i hendes seng
Stuen 
Badeværelset
Køkkenet 
En slags udestue
Haven
Kontoret, hvor Ellen arbejder og maler hendes tegninger (tror jeg vil poste et billed en af dag af en af hendes tegninger, de er så smukke!) 
Huset udefra
Fik mit studiekort i dag - uuuuuh

Kisses from America - Julie


Ingen kommentarer:

Send en kommentar