søndag den 17. juni 2012

Ambassaden

Når man skal være udvekslings student, skal man have lavet skolevisum, og det kræver en tur på den amerikanske ambassade.
Så i onsdags havde min far og jeg en tid kl. 9.20, og derfor kørte vi til København. Det er et mega underligt sted, og man kan næsten ikke lade være med at grine derinde.
Når man kommer ind, bliver man tjekket for alt muligt, og skal tømme sine lommer, også skal man igennem en security. Bagefter skal man ind og trække et nummer, hvorefter man venter på at blive kaldt op. Så først kom jeg op til en dame, der skulle have mine papirer og mit pas og tage fingeraftryk på mig. Bagefter skulle jeg pænt sætte mig igen og vente på at blive kaldt til interview. Det var herre mystisk, og man blev spurgt om spørgsmål som "What is your parents job?", og sådan nogle underlige ting. Det tager måske 2min. også er man færdig. 

Det var rimelig rart at få overstået, så det er ordnet. 
Min visum er allerede kommet tilbage, så nu venter jeg bare på, at jeg skal afsted. 


I dag er der i øvrigt 2 uger til, at jeg rejser derover på ferie :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar